Google Chrome is er nu ook voor de Apple

En als die hard-Google fan heb ik mij uiteraard al maanden geleden laten inschrijven voor de beta-versie, zodra deze uitkomt. Gisteravond was dat het geval. Een keurige mail, met de mededeling dat ook de Apple-gebruikers nu kunnen gaan spelen met Google's laatste product, de Chrome webbrowser.


Mijn eerste indruk is extreem positief. Het is licht (optisch en technisch), erg snel, prettig in het gebruik, al wijkt de functionaliteit weinig af van de bekendere broer van Firefox.

Ondanks de toch hier en daar gewijzigde indeling van taken en acties, vind je behoorlijk snel (dus logisch geplaatst) de gezochte knoppen. Knap, maar ook wel weer "des Google's", al zijn we wat dat betreft natuurlijk ernstig verwend.

De enige functies die wat mij betreft wat uitgebreider hadden kunnen worden meegenomen, zijn de standaard instellingen voor het surfen op het net. Je vind bepaalde instellingen nu eenmaal prettig, zoals ik graag wachtwoorden onthoud, mijn geschiedenis verwijder na een sessie, downloads in een bepaalde map opsla en mijn foutmeldingen niet graag doorgeef. De eerste twee heb ik nog niet gevonden, de laatste twee zijn wel vrij toegankelijk en instelbaar.

Overall is het wederom een fraai stukje werk van de heren en dames uit Californië. Een forse stap, niet eens richting internetdominantie (als die er al niet is), maar vooral richting meer belangrijk aandeel in de tools voor mobiele telefonie, want daar heeft Google zich met deze browser volledig op gericht. Hulde!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?