De Gouden Skitip!!

Het gedeeltelijk ontvluchten van alle enorm 'feestelijke' verplichtingen was een doorslaand succes. Zowel het doel, de ontvluchting, als het resultaat, de paar dagen vakantie, waren heerlijk.

In het altijd wonderschone Duitse Sauerland hebben wij ons gehele gezin onderworpen aan een ski-/sneeuwvakantie. De oudste (11) heeft er in twee dagen best behoorlijk leren skieën, de middelste (2) heeft aan zijn snelheidservaring op de slee kunnen werken en de jongste (11 maanden) heeft geoefend in het in slaap vallen wanneer het papa en mama goed uitkwam. Helemaal klasse!

En, achteraf, wanneer je je altijd realiseert dat zo'n vakantie ook best veel tijd, energie en geld kost, kwam bij mij een geheel andere en onverwachte eindconclusie naar boven borrelen: het was kort, lekker, goedkoop, makkelijk en snel te bereiken.

Forza Sauerland, ik voel mij al direct iets meer betrokken bij de prestaties van het Duitse team op het aanstaande EK (daar komt bij, ik ben naast Nederland ook graag altijd 'voor' een team dat wél kans maakt op de titel, zodat ik ook na de halve finales nog wat heb om naar te kijken).

Je rijdt er in zo'n drie uur naartoe. Als je dat een beetje zo inpland, is er geen file of zelfs druk stuk weg te bekennen. Voor je het weet ben je aangekomen en val je in een warm bad van Duitse service. Uitgekiend, persoonlijk, degelijk, flexibel (!) en, zeer belangrijk, erg kindvriendelijk.

En, Hollander als ik ben en blijf, voor echt geen geld. Te duur geboekt, via een reisorganisatie die de door het hotel wel aangeboden kinderkorting niet doorberekend (Neckermann!!), betaalden we uiteindelijk slechts € 60,- per persoon per nacht en kreeg ik vervolgens in het hotel alsnog deze kinderkorting terug. Dat is lekker skieën!

Eind februari gaan we weer. Gisteren direct met mijn nieuwe 'Sauerse' vrienden gebeld, direct alles geregeld en weer zes dagen sneeuw geboekt. Nu maar hopen op verse, 'echte' sneeuw, want die geprepareerde babyweide hebben we nu wel gezien. Nu wil ik die berg en die enorme afdaling!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?