As if, then....

Tsja, AZ.... Ik had ze toch als dé kampioenskandidaat in gedachten. Heb ik ook hier aangegeven, dat gaat me dus weinig opleveren. Maar toch, zó'n goede ploeg, geweldige coach (of je hem nu mag of niet, coachen kan ie), de organisatie eromheen, alles staat, alles is klaar, voor die laatste stap die een titel vraagt van een groep mensen.

Maar nu nog niet dus. Jammer wel, want ondanks mijn geringe liefde voor AZ ben ik wel altijd erg voor de vernieuwing in zo'n standaard top drie, zoals de onze. Maar helaas gingen de vernieuwingen in de selectie van AZ afgelopen zomer ten kosten van de vernieuwing in de top drie. Het was iets teveel van het goede. Als groot fan van Danny Koevermans is het makkelijk uithalen, maar handig was het, ook objectief gezien, niet. En het falen inzake Alves kan ik ook wel waarderen. Nét te weinig geboden, zegt men. Maar volgens mij viel men in Friesland gewoon over de gehanteerde hooghartigheid van het bod, de wijze van bieden en vooral de bvereikbaarheid van Dirk Scheringa, die zijn reguliere kaartavond er niet voor opgaf. Neemt niet weg dat AZ gelijkspeelde tegen Heracles Almelo en zondag dus verloor van Alves en zijn Heerenveen.

What if..? Ja, simpel, dan had AZ met zeven goals verschil van Heracles gewonnen en afgelopen zondag in de laatste minuut ook Heerenveen 'gelegd'. Vijf punten extra. Plus de goals die 'missing Afonso' wel zou hebben gescoord indien getransfereerd, want dan was ie natuurlijk overal en altijd op tijd geweest.

Het niet hebben, danwel te laat aankopen (winterstop?), van AA kan dus wel gezien worden als de gemiste laatste stap. Als ik PSV was, hapte ik snel en hard toe.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?