Mooie weekends en nog betere plannen

Weer een weekend weg, maar wel weer De Vrouw terug in huis. Die was met een vriendin naar hun huisje aan het Idromeer. Het leverde een volle buik, belachelijk mooie foto's, een mooi weekend en een seizoensplanning voor 2017 op.

Maar first things first. Donderdag vloog De Vrouw, dus ik was vanaf daar eenoudergezin. We hebben het maar lekker rustig gehouden. Basketbal afgezegd en avondje cocoonen, lekker eten en laat naar bed. Vrijdag was er gewoon weer school en werk. Zaterdag, dat was de dag. Wat de kids betreft dan... In Antwerpen werd voor de tweede keer Gameforce georganiseerd. Een beurs waar bloggers komen en games worden aangekondigd en in veel gevallen al te spelen zijn. Dat leek Finn wel wat en hij haalde zijn zus makkelijk over:


Antwerpen it is. Senna had de limousine stand uitgevonden en lag languit over de tweede rij stoelen heen gedurende de rit. Eten en drinken mee, zakgeld in de zak, wij waren op alles voorbereid.

Maar niet op de grootte. Of liever: het gebrek daaraan. Finn wilde heel graag alleen (zelfstandig) rondlopen, dus we spraken bij de ingang af elkaar daar over ruim een uur weer te zien. Senna en ik liepen een andere kant op. Tien minuten later waren we helemaal achterin de tweede ruimte en dat bleek het einde. Daar liepen we Finn ook weer tegen het lijf. Ook hij had het hele rondje al gemaakt. Wel moesten er nog boodschappen worden gedaan..;). Ik heb het spul getrakteerd op een pet en t-shirt. Daarna heeft Finn zijn zakgeld besteed aan twee poppetjes. Na nog geen uur liepen we weer naar buiten.


Typisch genoeg hadden de kids het briljant gevonden. Het was best klein, maar superleuk en al helemaal niet tegenvallend. En volledig het mannetje met hun nieuwe spullen. We zijn lekker naar huis gekacheld en hebben genoten van een namiddag vol YouTube, games en tv.

Na twee gewonnen wedstrijden stond zondag duel drie op het programma. En om de spanning maar gelijk te killen: ze zijn niet meer ongeslagen...;). Senna en ik hebben volledig ontspannen zitten kijken. Ik had geen taak (schrijven, wassen, etc) dus ik zat naast die baan wakker te worden. Ik had super en lang geslapen, maar stond echt nog niet 'aan'. Was zelfs beetje bokkig. Maar Senna was goed en Finn deed zijn best en na de wedstrijd was ik ook klaar voor de dag.

Na de wedstrijd ging Senna spelen bij haar beste vriendinnetje en dook Finn achter zijn Mac. Ik kon nog uurtje fietsen en boodschappen doen, dacht ik. Maar na 55 minuten op de Tacx ging de bel en waten we weer compleet! De Vrouw had het heerlijk gehad, met dit als uitzicht vanaf het balkon:

Te briljant. Uiteindelijk heeft ze al wandelend en etend ook mijn sportseizoen 2017 vormgegeven. In de lokale ijssalon hing dit affiche, waarin de lokale triathlon werd aangekondigd. Subtitel "Alive in hell". Klinkt aantrekkelijk, haha. Op de site bleek het om een halve of kwart-afstand te gaan. Zwemmen in het Idromeer (blijkt erg koud te zijn), fietsen in de bergen eromheen (ongeveer 2000hm) en lopen in het dal (met toch ook behoorlijk hoogteverschil).

Komend jaar schikt dat helemaal niet. Wij hebben op 7 juli een date met een hele triathlon in Frankfurt. Dan is twee weken ervoor uit je plaat gaan in Noord-Italië niet slim. Maar in 2017 wil ik heel graag Maastricht doen. Deze valt altijd begin augustus en dan zijn wij meestal op vakantie. Maar in 2017 krijgen wij vroeg vakantie, en kunnen we dus op tijd terug zijn voor een lang weekend Maastricht... En als je eind juli/begin augustus een hele plant, is een pittige halve eind juni juist perfect!

Maar goed. Daar kan nog wel wat tussenkomen natuurlijk. Nog los van mijn problemen met Italië. Hoe verliefd ik ook ben op land/(sport)cultuur/eten, in de rij staan om er door die tunnels binnen te komen verdom ik en een badmuts trek ik alleen aan op wedstrijddagen. Ik heb gesproken!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?