Niks zo erg als falende techniek

IEen week of drie geleden kwamen mijn nieuwe Garmin 920XT en ik voor het eerst bij elkaar. Sinds die dag heb ik heerlijk kunnen spelen en ontdekken. En hebben we natuurlijk samen kunnen sporten. Zalig.

Maar vanmorgen was het klaar. Eigenlijk woensdag al een beetje, want toen koppelde de hartslagmeterband al niet meer voor het rondje rennen. En ergens rond woensdag is ook de batterij een treurig en energievretend eigen leven gaan leiden. De eerste scheurtjes?

Inmiddels heb ik hulp gezocht bij Garmin Nederland. Maar die antwoorden op een tweet dat je vooral moet mailen. En dat heb ik, maar bij gebrek aan antwoord ben ik maar gaan bellen. Maandag zijn ze er weer... Ook de verkoper heb ik gemaild en gebeld, die zijn er zelfs pas dinsdag weer. In de tussentijd loopt het horloge leeg in zo'n 16 a 20 uur en heb ik geen connectiviteit meer met de hartslagmeterband.


Vanmorgen wilde ik even Tacxen en ontplofte ik. Niet alleen was de klok weer half leeg, koppelen lukte ook niet. Tot overmaat van ramp wilde ik de kinderen ontzien door de TV aan hun te laten en zelf op de laptop wat docu's te gaan kijken. Maar ook de daarvoor bedoelde headphones koppelden niet met de laptop. Faal faal faal, ik eerd er gek van en het ergste is: ik kan er niks aan doen.

Er zijn oprecht weinig dingen in dit leven die ik meer irritant vind dan deze galende techniek. Gelukkig zijn er ook weinig dingen minder belangrijk dan dat, maar dat realiseer ik me morgen wel weer....

Update: mails naar verkoper en Garmin leverde eensluidend advies op, Master Reset. Naast 'het blijft blijkbaar een computer', dacht ik gelijk, 'laat ik 'm eerst es uit en aan zetten dan'. En warempel. Dat deed ik gistermiddag en de batterij is sindsdien niet noemenswaardig leeggelopen. Mijn idee is dat het mis ging toen ik het horloge oplaadde met netstroom in plaats van aan/middels de computer. Anyway, goede eerste tip voor storingen: uit en aan zetten. En dan eventueel die masterreset...;). Papa is weer blij..;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?