Je verwacht het niet....

De aanloop was natuurlijk moeizaam zat, maar nadat wij zaterdag zelf maar de benedenverdieping zijn gaan uitruimen (meneer lag nog op bed, vrienden nog niet in zicht), was het grote afscheid van ons huis as we know it dan toch eindelijk een feit. Wij gingen naar oma (de kleintjes, de stad in en een hotel in (wij zelf).

En dan begint het grote aftellen. Je doet lekker wat laatste boodschappen voor de wintersport (ondanks gebrek aan sneeuw), de wandelt lekker, eet een broodje, maar je denkt aan hoe jet het morgen gaat aantreffen. Aan het einde van de middag hadden we massages gepland en 's avonds hebben we heerlijk met vrienden gegeten, maar elk kwartier kwam de huidige toestand van ons huis wel even ter sprake.

Zondag zijn we de kids op gaan halen en moest er eerst gebasketbald worden. Daarna kwam D-Day, of liever D-moment. Naar huis. En ik moet eerlijk zeggen dat ik er veel vertrouwen in had. Niet alleen had de man hulptroepen geregeld, ook had hij de afgelopen weken zo nadrukkelijk om ons vertrouwen gevraagd, dat ik mij iets minder dan perfectie nauwelijks ons voorstellen. Daarnaast had ik 'm, omdat ik me er toch wel wat bij kon voorstellen, een concreet lijstje met actiepunten gestuurd, zodat onze verwachtingen van 'schoon' en 'opruimen'wat meer overeen kwamen dan tot dan toe toe het geval was.

Het heeft niet mogen baten....

Dit past inderdaad niet in een stofzuigerslag

Het experiment 'cola in stopcontact' was een doorslaand succes

Kots tot aan het plafond, bewijs van een topavond
Het resultaat: slaande ruzie, hevig teleurgestelde ouders, een bijna volwassene die echt niet begrijpt waar we het over hebben en twee kleintjes die nooit meer iets thuis mogen vieren.

Ik heb echt op punt gestaan de stekker uit de skivakantie te trekken. Daarna De Vrouw, omdat de stress tussen De Tiener en mij ondraaglijk werd. Gladgestreken is het niet, uitgepraat wel. Ik heb maar niet gestraft, omdat dat zo ontzettend geen zin heeft. Ik heb 'm wel gevraagd zelf initiatieven te ontplooien richting een bijdrage aan het huishouden. Hij moet toch ooit leren wat schoonmaken inhoudt, wat opruimen betekent en vooral ook hoeveel werk het is om de boel een beetje aan kant te houden.

Enfin, die skivakantie was een prima vlucht uit deze vreselijke week. En nee, ik had het echt niet verwacht. Zeker niet omdat hij zo smeekte om ons vertrouwen en ik, voor alle zekerheid, concrete punten had benoemd. Er is geen kruid tegen gewassen, tegen die onvolwassenheid, onervarenheid en desinteresse. Alleen tijd. Ooit komt het goed, maar onze invloed is gruwelijk beperkt, zoveel is wel duidelijk....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?