Andermans feest in je eigen huis

"Als Social Media manager kom ik natuurlijk graag bij de mensen thuis...." Zo sarcastisch sta ik er wel in, ik doe zelfs een prima Gerard Cox als ik het uitspreek. Maar komend weekend staat bij ons in het teken van wegwezen, het huis uit. Iedereen, behalve Rowdy, want die viert zijn verjaardag. Groots, zonder ouders, met veel vrienden, dan komen ze allemaal bij ons thuis.

De buren zijn gisteravond rond 23.00 uur ook ingelicht, zoals dat gaat met tieners, lekker vooruit gewerkt en -gepland. Daarnaast heeft het fenomeen, onder bezielende aansturing en begeleiding van zijn gelukkig nog steeds voor hem denkende moeder, bier, fris, wijntjes, statafels, een partytent, een heuse DJ en een terrasverwarmer geregeld. Dit was echter vooral zijn moeder die aan het werk was. De man zelf was de afgelopen weken vooral heel druk met de aanschaf van de noodzakelijke pingpongballen (!), Dubsmash en gisteren nog met glow in the dark-ringen. Iedereen zijn prioriteiten, zeg maar.

Maar welke idioot laat zijn kind dat thuis doen? Nou, ja, lastige inderdaad. We waren vrij laat met het idee en dus het plannen, er was weinig vrij. Daarnaast kun je natuurlijk geweldig in een Utrechtse werfkelder gaan feesten, maar daar mag voor deze groep echt geen alcohol worden geschonken zonder begeleiding en controle. De helft van de groep is nog geen 18. En wij zijn daar wel redelijk vrij in, moet ik eerlijk zeggen. Dus dan is thuis eigenlijk je enige optie. Maar, eerlijk is eerlijk, nu, halverwege deze ervaring weten we wel redelijk zeker dat zijn broer en zus maar lekker iets buitenshuis gaan regelen, te zijner tijd.

Opzouten
En terwijl hij thuis met een vriend(in) of veertig a vijftig The Hangover naspeelt, gaan de twee kleintjes naar oma en wij lekker eten met vrienden. Daarna schieten wij door naar een hotel, want ouders die thuis zijn, dan wel thuis komen, is echt supergênant....


Zondag halen we eerst de twee logees op bij oma en gaan dan basketallen met Finn. Daarna gaan we naar huis. Het meest spannende moment van het weekend... Ik heb een lijstje met acties opgesteld, zodat we van elkaar begrijpen wat we verwachten. Want als wij afspreken dat hij het huis 'schoon' oplevert, wil dit in zijn wonderbaarlijke tienerbrein echt niet per se zeggen, wat ik ermee bedoel. Dus ik schrijf dat even uit. Daarnaast heb ik wel enig vertrouwen in de man en een paar van zijn vrienden. Ze komen zaterdag vroeg om te helpen, blijven tukken en helpen zondag ook met opruimen. Zo werkt dat natuurlijk ook. Daarnaast zijn er een paar die behoorlijk nuchter blijven, zodat er enig toezicht is. Maar het blijft eng dat er van alles kan gebeuren in en met je eigen huis, door wildvreemde en bandeloze tieners. Ik weet het, want ik deed het...

Maar goed, we hebben afspraken gemaakt, we gaan waar mogelijk enorm ontruimen en waar niet mogelijk gaan we afdekken en beschermen (bank en tv). Verder hoop ik vooral dat ze onze nauwelijks aangeraakte voorraad wijn en sterke drank sterk decimeren en genieten van een topavond. En dat ze hun eigen kots opruimen. En van mijn slaapkamer afblijven. En dat de politie de boel maar vroeg mag stilleggen, hahahaha. Dat is natuurlijk het perfecte scenario. Hij een topfeest waar nog maanden over gepraat wordt en het huis relatief kort misbruikt. Ik denk dat ik zelf ga bellen...

Als uitsmijter nog even deze, de bijna volwassen man zelf, dubsmashend en al zijn theatrale talent (en de skimuts van zijn zus) gebruikend:



Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?