Ow, wat was ie weer goed en lekker!!

Na drie kortere rondjes in Frankrijk, nam de onrust gisteren toch echt weer bezit van mij en moest ik de deur uit. "Lopen, hardlopen willen wij", zoals de slogan van een of andere 10 Engelse mijlenrace luidt die ik ooit liep (als voorbereiding op mijn eerste halve marathon...).

Jasper was er niet bij, helaas. Dus ik moest alleen lopen. In warmte. Twee zeer sterke punten van mij. Als ik ook nog rondjes had moeten lopen had ik mijn drie sterkste karakterproblemen verzameld gezien. Maar dat hoefde niet. De deur uit en weer eens lekker de grachten af, toen het landschap in via het trainingscomplex van FC Utrecht en de weg naar Bunnik, daar door de velden naar de Universiteit en het AZU en van daaruit door naar De Bilt en hard linksaf, terug naar huis.

Een pittig rondje. Ik heb mezelf echt een paar keer over een dood punt heen moeten lullen. In gedachten, anders gaat het er natuurlijk nog sneuer uitzien. Uiteindelijk deed ik anderhalf uur over ruim zestien kilometer en heb ik mijn 'standaard'-tempo van elf kilometer per uur aangehouden. Helemaal prima dus. En na een aantal beduidend kortere rondjes was het echt weer even tijd voor iets met wat meer inhoud, duur en dode momenten...;)

En ik heb me, samen met Jasper, ingeschreven voor de Halve van Egmond, op 8 januari aanstaande. Je kunt het maar geregeld hebben, hahaha. Ook lekker, zeven kilometer van de route over het strand en twee klimmetjes in de laatste twee kilometer. Lekker! En ik oktober ga ik Jasper door zijn marathon heen helpen, door zo'n vijftien kilometer na de start in te haken en hem te vergezellen op zijn reuzetocht. Ook top! Ik heb dat met en bij Mark gedaan, in Leiden, en dat was helemaal goed. Dus ik hoop dat ik er nog een af kan leveren bij het zo gevreesde en gewenste Olympisch Stadion in Amsterdam.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?