Puur geluk

Samen met een hele goede vriendin, Helen, ben ik afgelopen maart voor mezelf begonnen. Minder dapper dan het klinkt, want ik heb er gewoon een fulltime baan naast aangehouden. Maar toch, het avontuur, zelfstandig ondernemerschap, de vrijheid, alles lonkt. En een waar consortium is het aan het worden!

We hebben inmiddels een heuse dienst in het leven geroepen, Rent a Manager.nl, zijn vergevorderd met het zusje Rent a Talent.nl en hebben onszelf een blog kado gedaan om ook onze bezoekers een reden te geven vaker op de site te zijn dan de profielen of accounts daadwerkelijk nodig maken. En bloggen is leuk, bloggen is heel erg leuk. Weinig minder luidruchtig dan hier, een klein en summier hoekje van het digitale landschap, strooien we daar onze meningen, ideëen en visie uit over de mensheid.

Maar geluk zit 'm niet alleen in je eigen drukte, in je eigen mogelijkheden tot het lozen van energie, uitten van je mening of het jezelf hoorbaar en vindbaar maken. Neen. Geluk zit 'm toch ook ordinair in de bevestiging van wat je doet. Doe je goed? Doe je leuke dingen? Kortom: ben je goed bezig? Dat ik daar voor mezelf wat van moet vinden is evident, maar dat anderen daar wat vinden krijg je er gratis bij. Als het antwoord dan positief is, straal ik.

Twee dagen geleden hebben we via LinkedIn een oproep gedaan voor bloggers. Mensen die het leuk vinden af en toe, wel regelmatig natuurlijk, een stukje te schrijven. Met alle risico's vandien. Het kost tijd, je krijgt er zomaar en soms ongenuanceerde feedback op (behalve hier, 0 reacties in twee maanden tijd...) en iedereen leest jouw pennenvruchten. Het is algemeen bekend dat werk- en opdrachtgevers hun kandidaten 'Googlen', welnu, dat levert hun dan ook jouw ideëen, meningen etc. op. Ook als je dat misschien 'nog wat vroeg in de relatie' vind... Live with it!

Maar goed, toch zijn er nu al vijf bloggers naast Helen en mezelf, druk met hun volgende bijdrage. Ik ben zo benieuwd wat er gaat komen, dat ik nu frequent mijn eigen blog check. Briljant. Ik had niet gedacht dat ik zo van mezelf kon genieten. Mocht het nou helemaal niks worden, met dat zelfstandig ondernemerschap, dan heb ik deze lol toch maar mooi even meegepakt. Of, zoals een bijna werkever eens zei, in zijn afwijzing van mij en mijn diensten: "Frank, je bent teveel een romanticus, je geniet meer van de route ernaartoe, dan van het uiteindelijke resultaat". En dat heeft ie goed gezien.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?