Einde seizoen

Een beetje melancholisch, op z'n minst. Dubbel ook. Het seizoen loopt op haar einde en ik mis het nu al. Ik ben geboren voor de lente en de zomer, voor droge wegen, zonnestralen, voor de kleuren in de natuur en een warm briesje erbij.

Maar het is voorbij. De zomer van 2015 is af, we moeten door. Er liggen alweer pepernoten in de schappen, de aanbetaling voor de skivakantie is gedaan en mijn neusholte operatie staat gepland. Herfst. En dan winter. Veel teveel rust, te weinig buiten, te weinig lucht, te veel donkerte.

Einde seizoen betekent ook iets voor de camping. Afbreken en opruimen om precies te zijn. Dat gaan we komend weekend doen. Dat doen we waarschijnlijk gewoon in een dag, maar als er nog klusjes overblijven hebben we daar natuurlijk tot 1 oktober de tijd voor. Het 'juridische einde' van het campingseizoen...;).


En tsja. Ook het sportieve seizoen kent dergelijke veel te harde breuklijnen. De wereld spreekt af dat er duidelijke grenzen dienen te zijn en jij hebt je er maar aan te houden. En wat blijft er dan over? Een operatie dus (neusholte wordt vrijgemaakt, dus meer lucht, minder verstoptheid).

En twee weken verplichte rust! Bizar. Niet sporten, voor het eerst sinds december 2014, toen ik twee weken ziek was en een week skiën. Maar naar die rust zie ik dan wel weer uit. Blijkbaar is mijn wond zo kwetsbaar dat zelfs erg rustig fietsen niet mag. Hoe ik dan op het station moet komen is mij een raadsel, maar goed. Eerst paar dagen thuiswerken en herstellen en dan zien we wel verder.

Rust dus. En een paar heerlijke weekendjes weg. Met de kinderen naar Luxemburg (daar lag nog een mislukte reservering te wachten die we op deze manier opmaken), zonder kinderen naar Valkenburg en Vlaardingen. En de kerstdagen dus in Oostenrijk. Wat minder sport, wat meer gezin en uitstapjes, wat minder zon, wat meer herstellen van een in alle opzichten druk jaar.

En ondanks deze heerlijke vooruitzichten mis ik het nu al. 'Het Seizoen'. De zes a acht maanden per jaar waarin weer, lichaam en weekend bijna constant tot het perfecte leven samensmelten. En wij bewegen mee. Buiten het seizoen moet je werken voor je kansen. Zoeken en moeite doen. Te beginnen met de Singelloop, dan de Bosmarathon en hopelijk in januari de Halve van Egmond. En dan in maart de marathon van Utrecht. Maar sjezus, maart 2016, dat is gewoon weer een nieuw seizoen!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?