Even bijpraten

Het is druk. Te druk. En een blogje schrijven sneuvelt steevast in de vaak gedachteloze prioritering van (mogelijke) activiteiten. Terecht natuurlijk, maar ook jammer.

Maar druk dus. Bovenop het normale druk (kinderen, werk, sport) heb ik de afgelopen weken ook veel tijd besteed aan een project bij een nieuwe opdrachtgever, veel extra activiteiten met name na het werk (borrels) en bijvoorbeeld het schoolkamp van Finn. Al met al is het rennen en vliegen, ook omdat De Vrouw wel degelijk aan het herstellen is, maar dat ook nog lang niet is. En dan zit je op een druilerige vrijdagmorgen (het is nog steeds geen zomer in Nederland....) naar buiten te kijken vanuit je trein en zie je dit:

Heerlijk beeld natuurlijk. Het herinnert mij dan gelijk aan het blog. Dat ik weer heel veel mooie momenten en ervaringen en details niet heb beschreven, omdat te druk. Nee, niet doen. Gewoon blijven benoemen, die parels.

Dit was er dus zo een. Maar ook de met Jasper gelopen Vaalsertrail is een melding waard. Een ruime 20 kilometer door de heuvels in en rond Vaals rennen, door Belgie en Duitsland. Prachtig. En dan thuis ontdekken dat je 13e bent geworden. 13e! Daar hebben we niks van gemerkt, maar eigenlijk ook niet echt ons best voor gedaan. Ik had wat tijdrovende behoeftes onderweg (3 kleine, 1 grote boodschap) en op de drinkposten hebben we ook niet bespaard.....


Dus fit zijn we, lekker gevoel en erg leuk (en nieuw) dat zich dat dan zo uit. Ik had onze prestatie al binnen twee minuten helemaal 'optimaal gefilterd'. We waren 12 en 13. Maar in de leeftijdscategorie 40+ waren we maar liefst 4 en 5. En als je daar de Belgen tussenuit denkt, stonden we maar mooi allebei op het podium. Inclusief kakken!

Volgende week alweer is de halve triatlon. Die kriebels beginnen nu te komen. Zenuwen ook. Angst voor het zwemmen, zin in het fietsen en lopen. Of, zoals het het vandeweek bedacht: lopend leer je je stad kennen, fietsend je regio, maar zwemmend jezelf.

Ook leuk en benoemenswaardig is dat ik met een aantal opties bezig ben voor na mijn opdracht bij ABN. Het is fijn en zeer goed voor het gemoed dat ik al filosoferend over mijn toekomst alleen maar enthousiaste reacties krijg en naast een optie bij de bank twee hele leuke en goede contacten uit het verleden heb die nadrukkelijk vragen of ik wil komen praten. Echt heel lekker. Dat zijn al drie zeer goede opties, hoeveel kan je er hebben....? Het zal zich komende maanden gaan vormen. Tot 1 september maak ik hoe dan ook deze klus af en wie weet is dat dan nog niet eens afgerond. We'll see.

Tot die tijd zitten we deze eeuwigdurende herfst in Nederland uit. Het is relatief droog, maar een gebrek aan zonuren en een gruwelijk overschot aan wind maakt me weer eens teleurgesteld in het weer. Ik mopper vrij weinig op het weer. Ben de eerste om te benadrukken dat ik al forenzend maar maximaal drie keer per jaar natregen. Maar als het lente is, wil ik dat de winter stopt en de zomer wordt voorbereid. En als het zomer wordt, wil ik 25 graden plus. Punt. Dus kom maar door, beter laat dan nooit.

Enfin. Vanavond togen we nog even naar de camping. Ik haal straks een nieuw wielrenshirtje op bij Monique van ActualBikeWear. Een Gabba. Prachtig wind- en waterafstotend shirt met korte mouwen. Passend bij de Hollandse zomer..;). Maar eerst patat!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?