Zoveel plannen, zoveel energie!

Wat wil je? Die vraag stel ik mijzelf regelmatig. En voor de antwoorden ga je dan aan het werk. Ik wil van alles, vaak ambitieus, dus een paar tussenstappen zijn gewenst. Geen punt, dat zijn mooie doelen.

Ik wil een droombaan. Wat is dat dan? Inhoud, vorm, beloning, sfeer, locatie. Wat vind ik belangrijk? Met name de kwaliteit van mijn leven. Daar is dus op te selecteren. Geen hiërarchische organisatie, geen pakkencultuur, veel vrijheid en veel focus op prestatie en sfeer.

Hier en daar kijk ik alweer rond. Oogjes open voor de juweeltjes! Eentje heb ik in de pijplijn zitten. Een baldadige open sollicitatie bij een geweldig product. Een ander kwam ik vandaag op Twitter tegen en ook daarvan gaat mijn bloed veel sneller stromen. Kansen, plannen, ik wil meer tijd.


Ook wil ik echt heel graag een halve triathlon volbrengen. Kan, zeker nu De Knie weer meeloopt. Dus ik heb zojuist mijn speurtocht afgerond en bepaalt dat het najaar 2015 moet gaan zijn. Ik had liever eerder een mooi evenement gevonden, maar halve zijn schaars. Leuke halve nog veel meer. Zo beschikken leuke triatlons in Breukelen, Maarssen, Utrecht, Amsterdam niet over de middellange afstand. En als de halve wel op het programma staat, is het natuurlijk logistiek (vrijwilligers, toestemming gemeente, veiligheid) het meest eenvoudig een zo klein mogelijk parcours zo vaak mogelijk te laten ronden. Nee, dat ga ik niet trekken, al die rondjes. 84 Kilometer fietsen en dan 9 keer een rondje snelweg doen, zoals in Breda.

Jasper deed de zijne in Nieuwkoop. Mooi vroeg in het seizoen, lekker in de buurt. Maar ook in dat smerige veenwater. Al bij de eerste slag zie je geen hand voor ogen, tegen de tijd dat ik voorbij kom zwemmen, loop ik risico bedolven te worden onder ouderwets turf.

Is er dan wel iets geschikt, meneer Heukels? Ja natuurlijk...;). Stein en Maastricht komen heel goed over. Stein kent een grote en goede geschiedenis, Maastricht is nieuw, maar wel mijn tweede stad en dezelfde organisatie. Alleen biedt de site niet veel info over het parcours, wat voor mij toch wel de grootste trekker of afknapper is. Maar goed, voorlopig wordt het een van deze twee. Of beide. Ik wil alles!

Maar mijn niet aflatende speurtocht naar 'things to do in the meantime' heb ik ook een positie als zeer actief ouder op de school van de kids aanvaard, ga ik mij op de website van de school storten (adviserend) en heb ik mijzelf en mijn niet onaanzienlijke digitale intellect aangeboden bij zowel mijn eigen triatlonvereniging als bij de nationale bond. Ik wil echt heel graag a) betrokken zijn, b) helpen en c) geweldige accounts helpen op- en uitbouwen. Er liggen op dat vlak zo verschrikkelijk veel kansen bij clubs en mensen, nagenoeg allemaal onbenut. Misschien organiseer ik wel een keer een brainstorm met een aantal briljante (ex-)collega's, om te komen tot een prachtig en breed te implementeren plan en aanpak. Over te nemen door zowel clubs als wellicht zelfs scholen. Man man man, wat een potentieel.

Ik kan niet wachten. Op morgen. Want vandaag is het vrijdag en ik ga zo lekker naar de camping. Een van de laatste weekeinden van het seizoen. Een heerlijk afscheid, want het was geweldig en verrassend 'ons'.

Reacties

Wesley zei…
Maastricht is inderdaad een schitterende stad om te leven lijkt mij persoonlijk.

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?