Het grote afzien en de opluchting

Brak. Dat is de enige juiste omschrijving van mijn staat van zijn op dit moment. En niet al te uitgerust. En om dat te vieren sta ik op het punt een grote ronde te gaan fietsen met Jasper, ter voorbereiding op de Classico Giro Utrecht, die over twee weken op het programma staat.

Gelukkig heeft diezelfde Jasper ongeveer hetzelfde gevoel in lijf en leden, want we zijn samen verantwoordelijk voor de oorzaak. Biertjes, gisteravond. Er moest een seizoen afgesloten worden. Nadat we in de Galgenwaard de lokale trots FC Utrecht genadeloos hadden zien wegglijden tegen NAC (1-3) zijn wij maar vast gaan evalueren. Woensdag komt Vitesse nog op bezoek, maar dan zijn we massaal druk met wat anders. Daarna resten ons zeker geen play-offs en is de competitie dus over. Klaar.

En dat lucht op, want het afgelopen seizoen duurde 34 wedstrijden te lang. Ondanks mijn neiging tot afzeggen ben ik nog zeker wel de helft van de duels gaan kijken en niet een keer positief verrast.

Hard werken kan deze selectie voetballers wel. Maar met een doordacht strijdplan een wedstrijd in gaan en deze, eventueel na aanpassingen aan de strategie/tactiek, winnend afsluiten blijkt keer op keer enorm lastig. Geen idee, geen initiatief, geen creativiteit, er wordt niks geforceerd, niks geprobeerd. Slechts werklust en veel rennende mannen is ons geboden.

Er is gelukkig wel een plan voor de komende transferperiode. Een nieuwe keeper hebben we al (klinkt goed) en gezocht wordt naar een verdedigende en een aanvallende middenvelder. Beiden zijn nodig, dus ik hoop dat het werkt en lukt.

Ik heb ook een plan voor deze periode: weinig tot geen voetbal, veel wielrennen en vooral: op vakantie.

Voor vandaag staat een ronde op de planning, want ik moet me nog wel voorbereiden op de Classico Giro natuurlijk. Met nog helemaal geen ervaring met rondjes langer dan 60 kilometer heb ik nog wel een gaatje te dichten tot de 100 kilometer van die ronde zijn bereikt. Maar goed, in het slechtste geval doe ik dat tijdens dat rondje...;) Vandaag wordt het de Heuvelrug en weer terug. Hopelijk in fatsoenlijk weer, want er dreigt wel wat bewolking en regen over te gaan komen, de komende paar uur. We'll see!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?