Weer even bijproatuh

FC Utrecht - NEC staat op het programma vanmiddag, en ik ga eindelijk weer eens kijken. Het heeft een paar maanden geduurd, omdat ik week in, week uit gruwelijk teleurgesteld uit het stadion terugkwam. Ik heb een Utreg-pauze genomen. Was er even klaar mee.

Teleurstelling met betrekking tot de FC heeft zelden met resultaten te maken, altijd met sfeer, karakter en mentaliteit. Aan de clubzijde, welteverstaan. Want verliezen is een reele optie in de Galgenwaard, eigenlijk tegen bijna elke tegenstander. Maar als je er dan na de wedstrijd zelf grote lulverhalen omheen gaat breien haak ik hard af. Foeke Booy, Alje Schut, alles wat voor een camera kwam had het over een team dat gewoon bij de eerste zeven moest eindigen in de competitie. Gelukkig is van dat verhaal nu afstand genomen, ik hoor mensen blij zijn met de eerste negen. Klopt stukken beter met het aanwezige materiaal. En vanmiddag kunnen we weer een stapje zetten.

Wij gaan weer even bijkletsen straks. Een paar man heb ik dus ook al maanden niet gezien. Of beter gezegd: 'bijproatuh', want je mag nooit vergeten waar je zit, hahaha. Ik ben vooral benieuwd naar Alexander Gerndt. Hij is voor het eerst dit seizoen blessure- en rechtszaak vrij en naar het schijnt betaalt zich dat al een paar wedstrijden uit in vrij en frivool en dus erg gevaarlijk spel. Kom maar door Gerndt, we hebben lichtpuntjes nodig....

Verder zit ik weer aardig op schema met hardlopen. Staat de racefiets op punt van aangeschaft worden en ga ik woensdag misschien zelf weer een keertje trainen. Sportief ben ik dus lekker bezig, maar dat mag ook wel. Er begint nu toch een enorme wil om te stoppen met roken bij me te ontstaan, dus ik kan maar beter een lekker ritme hebben, anders zijn die 'standaard 6 kilo' er straks gewoon 10 a 15. En ja, ik ben echt veel te ijdel om er even gewoon een paar zwembandjes bij te laten ontstaan, alleen omdat ik zo nodig gezond wil zijn en goed voorbeeldgedrag voor mijn kinderen wil tonen. Ik zal ook nog eens even met mijn fysio bellen/twitteren deze week, of er niet wat oefeningen te bedenken zijn om de gevolgen van die heringerichte stofwisseling in mijn wangen te gaan laten zitten in plaats van in mijn buik...;)

Zelf kan ik aardig wat invloed hebben door te minderen met snoepen. Want ik snoep heel veel. Daar moet ik dan minstens tijdelijk helemaal mee stoppen. Lastig, want ik heb na het eten echt van die zoetaanvallen. Dan gaat er een pak koek, zak snoep of chips doorheen. Wat anders bedenken? Gewoon niet doen? Geen idee, we'll see. Maar als ik niet als Dik Trom op vakantie wil zal ik echt aan moeten passen!

En de aanschaf van de fiets natuurlijk. Gaat ook een beetje helpen. Mooie en goeie rondjes maken gaat me volgens mij direct laten voelen wat de effecten zijn van stoppen met roken. Daarnaast heb ik ze nodig voor de verbranding... Ik ben inmiddels zo'n beetje overal geweest, al was ik van plan de fiets in Limburg te kopen, bij een zaak met prima aanbiedingen. Maar als je afhankelijk bent van de tijd van je vrouw en dus hele gezin, vervalt die optie en moet er gewoon in en rondom Utrecht gekocht worden. Nog een mogelijk adresje staat open, dan geef ik er een klap op en schaf er een aan. Dus hopelijk over een week of twee hier een prachtige foto van de nieuwste aanwinst: de kogel.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?