Waarom leiden wij onze kinderen op zoals we ze opleiden?

Een geweldige presentatie van de RSA Organisatie (Royal Society for the encouragement of Arts, Manufactures and Commerce), over het waarom van ons educatieve systeem, de oorsprong en gevolgen van hoe wij onze kinderen opleiden. En hoe wij zelf zijn opgeleid. Een verbluffend helder verhaal, met in mijn ogen zeer terechte vragen en een aantal goed onderbouwde aanvallen op het opleiden op basis van leeftijden.


Het komt er kort op neer dat wij onze kinderen van 'creatieve geniën' weten terug te brengen tot naargeestig nauwdenkende wezens met weinig ruimte en behoefte om anders te denken en vooral anders naar vragen en antwoorden te kijken. En dat alles door een onderwijssysteem, waarin een groep leerlingen op basis van geboortedatum wordt geacht samen te leren, werken, zitten en spelen. Waarom?

Nog los van de inhoud, moet ik eerlijk zeggen dat de vorm van de presentatie me mateloos intrigeert. Hoe hebben ze dat zo mooi en goed gemaakt. Briljant!

Reacties

Unknown zei…
Prachtige presentatie! Ga ik zeker een keer gebruiken! Bedankt!

Marloes Prins
http://www.goaltrainingen.nl
Frank Heukels zei…
Leuk Marloes!! Deel wat reacties, ik ben benieuwd!!

Frank Heukels

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?