Wat een weekend

Maandagmorgen blijft een dingetje. Vroeg op, stilte in huis, de neerdalende verwachting van weer een week die langzaam tot je komt. Gelukkig wordt maandag altijd voorafgegaan door het weekend.

Dit weekend was De Vrouw een weekend weg met haar werk. Dat betekende single ouderschap voor twee dagen en elke nacht een logee in bed. Senna was eerst en dat heb ik slechts nauwelijks overleefd. Die gaat ergens overdwars liggen en begint dan gewoon jou uit bed te trappen. Letterlijk.

Eenmaal opgelapt was er basketbal, uit in Huizen. Finn scoorde een mooi punt, de mannen waren goed en wonnen ruim. Thuisgekomen was het verlangen naar  wat netto-pc en gametijd groot en ben ik gaan hardlopen en heb vervolgens de boodschappen gedaan. Daarna hebben we de dag lekker weg laten lopen.

Zondag had ik beduidend beter geslapen. Finn, ooit erg druk in bed, had als een blok en vooral keurig op zijn eigen helft, naast mij geslapen. Desondanks was ik op mijn vertrouwde tijd van een uur of zeven klaarwakker en klaar voor het toilet. Dat heb ik maar als startsein voor de dag geïnterpreteerd en ben beneden rustig aan de koffie gegaan. Op Netflix had ik al een film geselecteerd, waardoor ik rond tien uur alweer van de fiets stapte na twee uur zweten. Prima!

Ik had de kids de keus gegeven: lekker pyjamadag en filmpje op de bank of naar het Militair Historisch Museum (goeie tip van collega Gijs!) Dat werd Soesterberg, dus na douchen, aankleden en nog wat eten zijn wij die kant op gereden voor een hele indrukwekkende paar uur. De eerste oorlogsmachines waren bijna surreëel, wat de kinderen deed denken dat het namaakvliegtuigen waren. Naast echt, was het vooral prachtig en mooi tentoongespreid. Wel vond ik de routering een beetje verwarrend en was er maar een trechter voor in en uit, wat dat een wat benauwde ervaring maakte.

En toen was daar mama weer. We Assen er allemaal vreselijk gemist en zij ons. Een paar uurtjes happy family time en de tweede portie patat van het weekend besloten de dag. Klaar, over en uit.

En dan kijk je 's ochtends uit je treinraampje en zie je naast je weekend ook het opstartende Utrechtse landschap voorbijtrekken. Jij bent niet de enige die graag in rust opstart en ondanks de drukte in de trein laten we elkaar allemaal met rust. En terecht.


Er ligt een geheel nieuwe week te wachten en maandag is de viering daarvan...;). En deze maandag brengt ons weer wat dichter bij de echte lente en al het moois wat daar op volgt.

De zomer!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?