Gelukkig nieuwjaar, voornemens en achternemens

Het is 2012. Persoonlijk vond ik 2011 een prima jaar, al proef ik in mijn omgeving en op diverse social media vooral een andere mening. Mensen zijn vooral klaar met het afgeronde kalenderjaar. Maar ik heb toch echt geluk gevoeld, iedereen was en is gezond (op een paar gebroken botten na), we hebben lief, groeien en genieten elke dag. En ik heb ook nog het hele jaar gewerkt. Kortom: topjaar. Dat de bank ons geen nieuw huis toevertrouwd ben ik alweer bijna vergeten, of heb ik gewoon geblokt. Een voordeel van een optimistisch en niet altijd realistisch karakter...;)

Maar dat 2012 beter, mooier en voller kan en mag, soi. Graag! Aan goede voornemens heb ik een bloedhekel. Je doet iets, of niet. Lekker belangrijk. Als jij het belangrijk (genoeg) vindt, ga er dan vooral voor. In mijn geval verheug ik me vooral op een jaar met weer veel gezin, een nieuwe racefiets en dus ook meer fietsen, veel werk, gelukkige en lachende kinderen, een tevreden mooie vrouw, hopelijk ergens een nieuwe auto, een heerlijke vakantie in Zuid-Frankrijk en hopelijk nog een week ergens in de sneeuw.

Er komt een EK voetbal langs, Olympische Spelen, de tennistoernooien en de Tour de France. Het is al bijna weer voorjaar, en afgaande op de laatste drie jaren wordt dat weer gelijk heerlijk en lekker warm. Martijn wordt opa, wij gaan gestaag door met het verbouwen en mooier maken van ons huis, we barsten van de lieve en geweldige vrienden en ouders en familieleden en dat alles weet ik al zeker. Dus alles wat erbij komt, mag ik daar nog eens bij optellen.

Het is zo op voorhand al bijna teveel moois voor een jaar. Maar zo doen we het al jaren. Ondanks al het gemopper over te weinig sneeuw, te weinig zon, teveel drukte, financiële crises, een griepje hier en daar, bezuinigingen en banken die niet doen wat we ervan verwachten. En willen vooral.

Het is allemaal maakbaar. In het allerslechtste geval door jezelf achteraf voor de gek te houden en wat dan ook gewoon positief uit te leggen, daar de nadruk op te leggen en ook juist dat wel te onthouden. Want een bord voor je kop hebben, leven in een niet geheel echte wereld en het leven gewoon vertalen zoals jij het het lekkerste vindt binnenkomen is absoluut niet slecht. Het ruimt op, creëert overzicht en doet wonderen voor humeur en gestel.

Dus, lieve wereld, van harte met een afgerond topjaar, succes met het nog betere en gelukkiger 2012. Geniet, leef en maak!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?