De Buzz, phone, books en shop

Vandaag is Google Buzz live gegaan, middels een aankondiging bij alle inloggende gmail-gebruikers. Nu gebruik ik al jaren een gmail-account, vooral omdat de spamfilters van Google ongeëvenaard zijn. Maar twee maanden geleden heb ik mij aangemeld als tester van Google Wave en sinds vandaag ga ik los op de Buzz.....

Het scherm ziet er al direct heerlijk en overzichtelijk uit. Integratie met Twitter en (onder andere deze site) Blogspot zijn direct te regelen. Alleen niet vice versa, dis de personen die ik volg op Twitter komen niet bij me binnen, maar alles wat ik Tweet wordt wel gedeeld op Buzz.

Daarnaast ga je het bekende 'volgen' en 'gevolgd worden' ook hier inrichten. Leuk om wat vrienden (mits op gmail aanwezig) zo te kunnen volgen. In mijn geval heel erg weinig, de meeste hebben sites met mailadressen of gebruiken live, msn of yahoo. Jammer, mooi projectje voor me.

Wat me wel, in een iets groter verband, direct opvalt aan de nieuwe releases van de afgelopen maanden bij Google, Apple en Amazon, is dat ze nadrukkelijk in elkaars vaarwater zitten. Waar ze dat de afgelopen jaren juist niet deden en juist naast elkaar groot werden. Nu gaat Apple met de iPad richting de boeken en de e-reader van Amazon en het verkoopmodel van iTunes en gaat Google naast een mobiele telefoon (richting Apple) nu ook sociaal doen en opschuiven naar Twitter, Facebook en MSN. Bijzonder, en vooral verwarrend maar ook goed voor de consument. De beste blijft over en daar 'zitten' we straks allemaal. We'll see.....

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?