Welkom Max, dit is jouw wereld!!

Een goede vriend van mij is voor de tweede maal vader geworden, deze keer van Max. De man mag het gaan opnemen tegen een anderhalf jaar oudere zus en twee prachtige ouders... En een volslagen bizarre wereld om hem heen. Top!

Vanavond zat ik het nieuws te kijken en er vliegen dan teksten, statements, gebeurtenissen voorbij, waarbij je echt twijfelt of er tranen of juist een enorme lach op zijn plaats is. Een ervan was het einde van de RTL-rapportage over de verdwenen Marlies van der Kouwen op Bonaire. In zijn slotzin meldt de verslaggever dat de politie in het weekend doorzoekt. Dat mag ik godverdomme hopen!
En uit onderzoek van de ons in het buitenland omringende luchthavens is gebleken dat de vliegtax inmiddels verantwoordelijk is voor stijgende aantallen Nederlanders aldaar. Variërend van 'slechts' 63% tot ruim 300%... Tsja, verrassend.

Maar goed, daar worstelt onze Max zich vast wel doorheen, dat doen we met z'n allen al jaren. Zorgelijker is dat zijn vader een hartstochtelijk Ajacied is en ik weinig kans zie erg bijsturend op te treden in 's mans jeugd. Kom daar dan maar weer eens vanaf. Een kabinet ditchen is makkelijker.

En, Max, een laatste tip van mijn kant. Als je denkt, ooit, in de toekomst, een keertje cowboylaarzen te willen gaan kopen en je smaak is niet gemiddeld, begin dan nu maar vast met zoeken. Als je mazzel hebt, heb je ze gevonden als je bent uitgegroeid. Zo na je 20ste ergens dus. Wat een treurnis, op de Nederlandse herenmodemarkt. Alles hetzelfde, voor iedereen, altijd en overal. Ik wil een paar hysterische laarzen, met ronde neus en van mooi leer gemaakt. Handgemaakt mag ook, heb ik er voor over om de grauwe middelmaat verder te ontlopen. Dit laatste is overigens een prima reden om Leidsche Rijn als toekomstig woonoord te schrappen. Maar nu spring ik wel erg ver...:)

Toch maar door, naar die verre 'tak'. Max kan voorlopig langs blijven komen op de Pieter Nieuwland. Het ongelofelijk mooie huis in Soesterberg gaat niet door, helaas. Vrijstaand, grote tuin, rieten dak, het had bijna alles. Behalve ruimte. Het is net zo groot als ons huidige huis en iets minder praktisch, waardoor we er niks op vooruit gaan. En dat was eigenlijk wel de opzet. Op naar de volgende, maar die hebben we nog niet gevonden. Voor tips, ik houd me aanbevolen....

En Max, welkom, het wordt mooi! Alleen al omdat jij er bent:)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?