Het leven neemt weer haar aanvang, zo ook de irritaties

De reguliere routine is alweer ruimschoots aanwezig. Hier en daar genieten nog een paar mensen in mijn omgeving van een late zomer en vakantie, voor ons is het afgelopen. Druk 'an die arbeid', regelmaat, scholen, vermoeidheid, Sesamstraat en de dagelijkse files... Alles is weer terug van weggeweest.

Mijn persoonlijke groepsgewijze martelgang leidt mij dagelijks over de A12. Van Utrecht tot het Prins Clausplein ben ik een glorieus onderdeel van volk dat meent dezelfde route te moeten nemen, en dat ook nog eens rond dezelfde tijd. Uiterst vervelend. Vooral omdat 98% langzamer rijdt dan ik en daarnaast niet lijkt te kunnen omgaan met het toch uiterst voorspelbare Nederlandse weer. Zie daar, een regendruppel, remmen!. Het is de standaard actie-reactie-keten van mijn medeweggebruikers en ik vind het hinderlijk.

De gemiddelde auto weegt als snel een kilo of 800. Geen reden tot ongerustheid in geval van een nat wegdek. Zou je denken. Helaas, deze logica is, zoals zo vele andere voor de hand liggende en praktische zaken, niet aan de goegemeente besteed. Een nieuw supplement aan het huidige rijbewijs lijkt me een goede zaak. Naast inparkeren, filerijden, de snelweg en heuveltje rijden, voeren we snel het onderdeel 'tempo behouden bij regen' in. Misschien dat dat helpt. Op termijn kan dan natuurlijk ook worden gedacht aan 'als Frank eraan komt, een baantje naar rechts opschuiven'. Maar dat is misschien niet geheel realistisch.

Gelukkig is er ook enorm veel leuks te doen in het leven. Zoals huizen kijken. We doen dat eigenlijk altijd wel, uit liefhebberij, nieuwsgierigheid en vanuit de droom beredeneerd. Maar we hebben er nu een op de korrel die toch wel heel erg de moeite van serieuze inspanning waard is. Een woonboerderij, rieten kap, enorme tuin, leuk dorpje, in een woonwijk, net naast Utrecht, ruim genoeg voor ons vijven en twee kantoren, in zeer goede staat met daarnaast nog ruimte voor verbetering en vernieuwingen. Een categorie 'droomhuis' dus. Komende weken gaan we met deskundigen (schoonvader...:)) kijken en een poging doen inzicht te verkrijgen in onze financiële (on)mogelijkheden. Ik ben benieuwd, en kom er zeker op terug.

Tot die tijd: succes met de dagelijkse sleur en het boeken van de eerstvolgende vakanties!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?