We zijn los!

Terwijl Pèpè Portugal op 1-0 zet (tegen Turkije) en mijn altijd aanwezige hoop op een overwinning van David op Goliath vervaagt, heb ik mij exact bedacht waarom Nederland geen Europees Kampioen wordt, waarom al onze openstaande frustraties weggespoeld gaan worden en waarom Raúl de allerallergrootste pechvogel ooit is....

Afijn, de Turken gaan het niet redden tegen Portugal. Terecht, maar jammer. Ik houd wel van een verrassing en ik houd niet van Portugezen. Dat komt door vier jaar geleden en dat blijft zo tot de Portugezen een keer op een vervelend moment door ons worden verslagen óf een vernederende afgang op een groot eindtoernooi moeten ondergaan.

Zo heb ik nog altijd last van Brazilianen, Italianen, Fransen, Duitsers en dus de Portugezen en heb ik een voorkeur voor Argentijnen, Engelsen, (voormalig-)Joegoslaven en ga zo maar door.

Er lopen dus voldoende openstaande rekeningen rond op dit EK. Frankrijk en Italië komen we tegen in de pouleronde. Prima! Mooiste en meest bevredigende is dan natuurlijk dat beiden niet doorgaan. Óf Italië gaat door en die verslaan we in de halve finale. Want Nederland gaat wel de halve finale halen. Misschien zelfs de finale. Maar meer ook niet.

Aan de andere kant van het schema spelen Duitsland, Portugal en Spanje om één finaleplaats en die gaat m.i. zeker naar de Spanjaarden. Het allergrootste net-niet-land (zeker nadat Nederland ineens wel een toernooi won in 1988) is eindelijk aan de beurt. Een oude geroutineerde coach, geweldige spelers (als altijd), maar ditmaal ook echt een team, dat in staat is te spelen op de kracht, op de mannen in vorm, zelfs als dat per wedstrijd een andere groep is. Echt dé topploeg van dit toernooi, zoals de Fransen dat in 1998 op het WK waren. En dat zonder een van de beste spelers ooit, Raúl. Ongelofelijk dat hij thuis zit. Maar de winnende coach... bla bla bla.

Dat maakt dat Duitsland en Portugal er dus uitliggen. De halve finale is niet vernederend genoeg, daar kun je nog mee thuiskomen. Nee, ik wil ze er liever eerder uit hebben. In de kwartfinale of zelfs in de groepsfase. Voor de Duitsers ligt dat het meest op de loer. De makkelijke poule sust in slaap, daarbij zijn de tegenstanders stuk voor stuk erg op Duitsland gefixeerd, zoals wij dat ook zo lekker kunnen (en wij dat van de Belgen moeten ondergaan...). Slechte voortekenen. Alleen een op en top geconcentreerd Duitsland gaat de poule overleven.

Dan doen de Spanjaarden in de halve finale Portugal (mooie broedermoord) en winnen wij van de Italianen (ook lekker). Maar dan, tegen de Spanjaarden.... Daar wordt mijn volgende "frustratietegenstander" geboren... Helaas.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?