Depressies, voetbal, kloteweer en Engelsen

Lang geleden... Ik ben wat lui geweest. Of druk met andere dingen, zoals dat dan wat vriendelijker gezegd kan worden. De Schopper had even geen prioriteit, cru, maar waar. Maar gelukkig, vandaag weer even een braindump. Ik werd weer ouderwets getriggerd door het bericht dat men in Engeland een 'winterdepressie-golf' verwacht. Dit vanwege de bedroevende zomer.

Het goede nieuws dezes is dat we hier in Nederland natuurlijk niet alleen staan, met die teleurstellende ervaring de afgelopen maanden. Heel Europa was ernstig dubieus, behalve Zuid-Frankrijk. Leuk voor die miljoenen die daar wél waren, maar ik heb er niks aan.
Ook positief is dat 'De Brit' natuurlijk per definitie meer reden heeft tot een wat zwaarmoedig gevoel in de wintermaanden. En in de herfstmaanden, en misschien zelfs ook wel in het voorjaar. Kortom: op de Britse eilanden geen winterdepressies, maar zomeroplevingen. Zo, dat plaatst de boel weer even netjes in perspectief.

Verder was ik eerlijk gezegd wel echt druk. Nieuwe baan (NUON, leuk bedrijf!) en nieuwe site in het alsmaar groeiende internetplatform dat ik met mijn goede vriendin Helen bestier. Ik heb verstand van voetbal, voor iedereen met een enorm grote mond of juist de behoefte diezelfde mond bij zijn/haar collega, man, vrouw, familielid, teamgenoot voor eens en voor altijd te snoeren. Dus pak die kans, een betere prestatie dan 'die ander' levert je een jaar lang het recht op je elke maandagmorgen op dominante wijze toegang te verschaffen tot welke discussie of praatgroep over voetbal dan ook. Fantastisch vooruitzicht.

Tot slot: Het Geheim. Het geheim van Het Geheim is dat er altijd iemand beter is in het uitvoeren van de briljante gedachte die erachter zit. Helaas. Ik ging namelijk die jackpot winnen van 16,3 miljoen. Basisidee is dat je je gedraagt alsof je al gewonnen hebt, alsof je al hebt wat je wilt bereiken of hebben. Dus ik heb voor duizenden euro's schulden gemaakt, in mijn gedragingen als winnaar van die verrekte jackpot. Lachen, maar hij viel niet. Er was blijkbaar iemand die het boek ook had gelezen, die zijn of haar zinnen heeft gezet op het langer blijven staan van al dat geld. Tsja, dat is in ieder geval goedkoper dan mijn variant. Dus mijn volgende mikpunt voor Het Geheim wordt niks minder dan 'het beste worden in Het Geheim'. Zo, deze gedraging kost niks, is veilig en ik ben benieuwd hoe het eruit ziet, haha. Groetuh!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?