Slovenië wordt spectaculair

Zaterdag genoten van Roemenië - Nederland? Nee, zal wel niet. Ik heb de hele week overhoop gelegen met Casema, omdat men mijn internet én televisieverbinding er maar even af had gegooid. Per ongeluk. Daar moet toch een mannetje voor de straat in rijden, kastje openmaken en alle kabels bij nummer 75 eruit trekken. Niet iets dat je lichtzinnig verkeerd doet... Zou je denken.

Maar goed, ik heb zojuist, naast een ongeëvenaarde klacht, ook een dankbrief naar de Casema de deur uit gedaan. De ellende van zwoegende ploeteraars op een winderig en regenachtig Roemeens provincieveld is me bespaard gebleven. Waarvoor dank.

Dinsdag is mijn bereik (ook) weer extern gericht en kunnen mijn sport- en voetballievende ogen de wereld weer instaren. Onder andere om de Slovenen Eindhoven te zien bezoeken. Nu wil het toeval dat ik mij daar daadwerkelijk enorm op verheug. Niet omdat de afwezigheid van de geschorste Ruud van Nistelrooy plots een tweespitsensysteem gaat opleveren. Niet omdat Wesley Sneijder er drie in gaat krullen vanaf een meter of twintig en ook niet omdat Clarence Seedorf het verschil gaat maken. Neen, niets van dat alles. Ik verheug mij op dat spectakelstuk omdat Nederland het vaak heel erg goed doet na een domper, nederlaag of uiterst teleurstellende vertoning.

En dat is nu wel het geval. Niks aan de hand, Roemenië is een leuk en mooi land, er lopen een paar mooie voetballers rond en ik zie ze er graag bij komende zomer op het EK. Dus, prima. En wij maken het, startende aanstaande woensdag, hard en fraai af tegen de Slovenen.

6-0. Denk ik. Een herhaling, qua sfeer, klasse, gedrevenheid en score, van het play-offduel Nederland - Schotland, in de aanloop naar het EK in Portugal. En het is de moeiet waard, komende woensdag. Niet ineens cynisch doen met z'n allen, geloof mij, kijken!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zoveel trots, wat een prestatie!!

Toch best indrukwekkend

Waar ga je op vakantie als je traint voor een triathlon?